ghetto-tvättstugan....


Jag VET att jag har klagat mycket på min tvättstuga!! Men det tänker jag fortsätta med! Förutom att det är 163 meter till min tvättstuga (som jag faktiskt inte led så mycket av idag med tanke på att solen sken) så har den de flesta särdrag som en ghetto-tvättstuga har.

* Dörren för inpassage som hanteras med pluppar och tidsbokning för att obehöriga ej ska komma in, den står alltid öppen. Om den mot förmodan inte är öppen så öppnar någon åt dig när de ser att någon vill in

* Det är alltid någon som har chansat och tagit ens maskin och fyllt den innan ens tvättid. När man kommer dit tömmer dem den direkt så det är ju positivt

* Hela familjer är där och tvättar åt halva släkten och de passar på att ta en ledig maskin så fort luckan är öppen

* Det finns aldrig någon chans att man får möjligheten att använda torkskåpet. Jag har faktiskt fortfarande inte förstått vem som får använda torkskåpen men det verkar vara djungelns lag som gäller.

* Det är alltid en eller två personer som sitter på bänken och "hänger". De verkar inte känna någon annan i tvättstugan, men sitta på bänken ska de göra.

* Luddfilter och dylikt töms inte, såklart. Jag står alltid i valet och kvalet här. Ska jag tömma andras skit och min egen eller ska jag lämna min skit så någon annan får ta hand om mitt ludd och andras. Det brukar sluta med dåligt samvete för att jag har katter som luddar mycket, så jag brukar tömma.

NU mina kära vänner har vi definierat en ghetto-tvättstuga. För er som inte känner till detta fenomen bjuder jag självklart in er till den här magnifika upplevelsen. (motion ingår 163 x 6 meter )

God kväll på er! Nu har jag bara 163 x2 meter kvar innan jag kan kalla det god natt!!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch.. sånna tvättstugor har jag än så länge klarat mig ifrån och hoppas få göra det för all framtid!

Även om jag upplevt idioter i tvättstugor så är det endast jag och nån till som tvättar..aldrig fler.



Men finns ljus i tvättstugevärlden Nina.. nu när jag bokar tvättstugan finns två "rum" att välja mellan och där får man vara helt själv!

2011-04-11 @ 09:46:37
Postat av: Nina

jaaaa jäkla tvättstuga alltså!! bäst hade vi det i ärvinge där vi bara tog hissen en trappa ner och det var alltid lugnt och städat i den tvättstugan!

2011-04-11 @ 11:38:07
Postat av: Jennie

Mmm... tills nån snodde mina Levi's jeans!



hmm tar iof bara hissen ner nu oxå :-)

2011-04-12 @ 09:38:04
Postat av: Anonym

hahahha...det minns jag mycket väl! Efter det fick vi hänglås på tvättskåpen!! :D...ja...och jag har ju 163 meter till tvättstugan....hade inte klagat om jag fick ta hissen ner bara....

2011-04-12 @ 10:22:28

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0