hur gammal är jag?

Ibland finns det ju stunder när man glömmer bort hur gammal man är. Ok, visst, jag erkänner att jag känner mig som 15 år större delen av tiden men det har inte alltid varit så!! För bara några år sedan när jag var 25 brukade jag laga mat, städa, handla, tvätta...ja jag var fan den perfekta husfrun!! MEN jag hade inte tid med mycket annat heller -jag kände mig som en 80-åring! Trött, sliten och somnade kl 21 framför tvn varje fredagkväll!! Det var dock inte det jag skulle skriva om...Imorse när jag stod i rulltrappan var det någon som knackade på min axel. Jag vänder mig glatt om då jag tror det är någon jag känner. Till min förvåning är det en vilt främmande varelse. Jag tittar frågande på honom. Varpå han svarar med lite brytning " Tade lugnt"....Det är i den här sekunden jag glömmer att jag inte är 15 år och att jag dessutom inte måste prata rinkebysvenska bara för att någon pratar det med mig. Jag som inte tycker jag har gjort något svarar såklart " Vaddå tade lugnt". Situationen slutar med att jag blir dragen därifrån utan någon uppgörelse...hahahah. Men summan av kardemumman är att jag har lärt mig att jag inte är 15 år och att jag inte måste pratar rinkebysvenska av ren natur bara för att någon annan pratar det med mig!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0