Inget är gratis!

I djuraffären idag inhandlades en avancerad kattleksak för typ 200 spänn där de aka aktivera sig själva. I kassan får jag frågan om jag vill ha 1,5 kg kattmat & 6 kg kattsand. Va? Ja jag är ju inte dum heller, behöver ändå köpa kattsand. Behövde bars fylla i mins uppgifter..och ja såklart jag vet att de samlar in dn kunddatabas men då får jag väl vara med i den då!

Hemma inser jag att katterna är mer intresserade av 10-kronors-leksakmusen. Det är som att kasta pärlor för svin! Fy alltså! Vad ska jag nu göra med den stora leksaken på mitt vardagsrumsgolv!??

Jag inser sen att jag har drabbats av lagen om alltings jävlighet. Jag trodde jag fick kattsand & kattmat gratis men egentligen har jag ju betalat för det eftersom leksaken tydligen inte var värd nåt.

Dagens läxa(läxor):
*kasta inte pärlor till svin
* ingenting är gratis


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0