Varför lägger jag inte upp min blogg på fb?

Har kommit på mig själv att skriva massor i bloggen. Dels för att jag är så nöjd med den (tack Katta!) men oxå för att jag skriver mindre på fb. Att jag skriver mindre på fb är inte bara för att jag tycker att jag är roligare än alla andra men även för att jag generellt börjar tröttna på fb. Det beror visserligen på att folk inte är så roliga....ja ni fattar.

Många undrar varför jag inte lägger upp min blogg på fb. Svaret är att jag vill kunna skriva mer personligt på min blogg, jag vill ha fria åsikter som inte kopplas ihop med mitt namn. Jag vill inte att folk på fb går in och "random-läser" mina personliga inlägg på fb. De som läser och vill läsa min blogg går aktivt in på sidan och har antingen memorerat adressen eller sparat den. Det är alltså mina nära och kära som läser min blogg och som vill det:)

Ibland, om jag tycker jag skrivit nåt väldigt bra eller om jag ser att mina nära & kära glömt bort min blogg, då kanske ett blogginlägg hamnar på fb, men det är inte ofta.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0