Ayurveda

Har idag helt plötsligt fått iden att undersöka mer kring ayurveda, den 5000 år gamla indiska läkekonsten.

Jag har kommit fram till att jag har dominerande inskag av vata, det finns totalt 3 såkallade doshor.

Bilden nedan som inte syns står det att vata kan ha svårt mes vinterårstiden för det är den känsligaste doshan. Jag kände: äntligen kanske det kan finnas en lösning till hur jag lindrar mina krämpor undee vintern! Jag lider verkligen o mår dåligt men ingen förstår mig....

Detta har avgjort det. Jag ska boka en konsultation och testa. Tanken med ayurveda är att få kroppens doshor i balans.

Känner mig så fruktansvärt i obalans. Har inget att klaga på, de flesta bitar i mitt liv är välbalanserade jämfört med hur mitt liv mest har sett ut. Ändå saknar jag motivation, är lättretlig, rastlös och känner att min kropp inte har den energi som jag brukar ha. Jag kan ju inte låtsas att gå omkring o vara glad o klämkäck för att jag hade den energin förut.

Nä...balansen måste återställas...ska boka ayurvedisk konsultation


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0