Vad händer när våren inte kommer?

När våren inte kommer blir vi svenskar deprimerade, galna, knäppa. Jag vaknar irriterad och frusen varje morgon. Har mest lust att sitta framför tvn och inte röra på mig. Hur kul och inspirerande är det?

Rastlösheten sprider sig och folk får spel. Det känns som att alla letar efter någon kick för at liksom orka de här sista veckorna av galenskap och kyla. Läste precis i Aftonbladet att de ska blrja spela in nya avsnitt av baren som sändes för ungefär 15 år sedan. Nu har alltså tv också fått spel och de tar till galenskaper för att still oss nordbors rastlöshet.

Fy fan! Jag har faktiskt alltid hatat våren. Varför!!??? Det är ju underbart suckar och stönar varenda jävel. Ja det är underbart med vår. Men fan inte i detta land!

När kan du sist minnas en vår som varar mer än 3 dagar i sträck. Jag tror jag var 17 senast. Med vår menar jag sol, mellan 10-15 grader, fåglar som kvittrar och den här känslan att "ingenting spelar roll för att msn blir ändå så lycklig för snart är sommaren här"

Sanningen är att våren i Sverige är obefintlig. Det är en jäkla kamp fram o tebax med kyla, lite varmare och så ännu mer kyla. JAG HATAR MELLANÅRSTIDER! Höst och vår kan man skrota, det är ändå inga riktiga årstider, bara övergångar fyllt med elände tills den riktiga årstiden kommer.

Som vanligt har jag totalt tappat tråden och förvirrat er. Minns ni ens vadjag började skriva om? Kanske borde satsat på att ha blivit politiker istället.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0