Feber i Budapest 27/12-2012

På julafton fick jag feber, satte mig vid köksbordet o bara däckade. Grinade typ hela dagen efteråt som ett barn. kände att nåt var fel. Bad sen min pappas fru kolla om jag hade fått onda ögat som är negativ energi orsakat av avund. Det hade jag och hon tog bort det. Förutom att jag grinade hela tiden var jag helt utmattad men kunde inte få nån sömn. Det var här jag började misstänks onda ögat. Känner igen symptomen, trött, otröstlig, rastlös, utmattad men kan ej sova. Nu har jag på mig mitt smycke med öga för att skydda mig mot avund

Sedan julafton har febern varit konstant. Idag åkte jag o killen till Budapest för att fira nyår här. Hade inte räknat med att ha feber...it sucks big time...

Till skillnad från normala människor kan jag inte sitta still när jag får feber. Det gör ont, kryper i kroppen och jag kan INTE sova. Tog därför en åksjuketablett som kommer från spanien, man blir så trött att man inte bryr sig om ett skit, bara om att sova. Sov hela flygresan ner. Sov på hotellet i flera timmar o ville inte vakna sen. Febern...ja den är kvar och den håller jag i schack med alvedon.

Efter att ha sovit gick vi på promenad till ett välkänt konditori som heter Gerbaud, det var gott och dyrt såklart. Tog sen tunnelbanan som vi inte kunde hålla oss i skratt för när ett litet tåg a la leksakståg kommer in på perrongen. Tyvärr hann jag inte fota det roliga.

Vi käkade på en restaurang som heter Dio och är en av de bästa i Budapest. Tyvärr är jag sjuk och har inte mycket aptit o åt därför fisk!!? Som jag aldrig annars äter...men kött funkar liksom inte nu, min mage vänder sig bara av tanken

Tillbaks på hotellet nu för att vila och sova. Det jag mest sett fram emot är spa baden och healing massage här i budapest. Undrar vad min feber tycker om det :/


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0