Vad har vi i Sverige?

När jag vaknade på morgonkvisten i ett gråmulet Budapest låg jag och drömde mig bort och längtade till thermalbaden här. Så jävla skönt det kommer bli!

Då tänkte jag på att det här är väl deras sätt att koppla av och få energi i livet och den mörka vintern. Sen började jag fundera över vad vi har i Sverige. Simhallar är ju knappast svaret. Kom inte fram till något så jag tänkte på våra nordiska länder runtomkring.

I Norge har man olja som ger pengar till att dra från vinterhelvetet, på Island har man varma källor, I Finland har man sauna och den finska sisun såklart. I Danmark har man nära till medelhavet & det sociala livet ligger inte långt därifrån.

Sen kom jag på det. I Sverige har vi #jantelagen. Du ska inte tro att du är bättre än någon annan. Så våga förfan inte klaga om att du mår dåligt. Här är det bara att klistra på ett leende och låtsas och bara hålla din jävla käft. Vi lever alla i samma jävla råtthål 6 månader om året så det är lika bra att gå runt och låtsas för varann att Sverige är det bästa landet i världen. Klaga inte. Vi har ju faktiskt en fungerande infrastruktur och demokrati utan korrumption i Sverige. Glöm inte det!

Ja det är så det är. Jag är så stolt.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0