träningsvärk....from hell

Nu har jag äntligen kommit igång med min träning efter perioder av sjukdom. Hade planer på att köra ca 30 min varje dag med hjälp av Nike-appen som har helt fantastiska workouts som man kan göra hemma.

Jo, tjena. 3 dagar senare efter det första träningspasset vacklar jag fortfarande som en pingvin. Träningsvärken dödar min själ. Det är värst när man suttit still ett tag. Häromnatten när jag skulle besöka toan och reste mig ur sängen så kunde jag knappt stå pga smärtan i vaderna.

Det absolut jobbigaste är nog att jag själv ser mig själv som rätt så vältränad. Är jag inte sjuk så håller jag alltid igång. Det här känns som ett nederlag. Ett hot mot min självbild.

Nu måste jag ju utmana mig själv och bli den vältränade personen jag trodde att jag faktiskt var.

Utmaning tagen. Träning ikväll. Kolbydratfattig kost. Om resultaten visar sig kommer före och efter bilder. Om inte kommer inga bilder.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0