Blandade tankar och irritationsmoment...


Ja...just nu sitter man bara och väntar på semestern...dagarna kryper fram och irritationen över det mesta bara växer. Som ett terapimoment måste jag därför lista allt som irriterar mig just NU.

  • Folk. Varför står folk på vänster sida i rulltrappan?
  • Folk. Varför vägrar folk som har 2 meter långa ben att flytta på sig när man ska resa på sig i tunnelbanan och gå av?
  • Folk. Varför ska folk börja resa på sig i tunnelbanan precis innan tåget har stannat. Fattar de inte att de kommer att ramla över mig när tåget bromsar?
  • Folk....som vägrar att släppa av människor som ska av tåget.
  • Folk...med barnvagnar som ställer sig längst fram vid en dörr och vägrar låta andra gå på eller av
  • REA. Jag irriterar mig på de stora ansträngningar som görs med skyltning, ballonger etc. När man sen kliver in är det en hörna med REA eller så är alla storlekar för brontosaurer. ORKA!

 

Imorse förberedde jag en smoothie för att ta med till jobbet och äta som mellanmål. Lade in den i kylen och glömde den. FÖRBASKAT!

Jag är medveten om att de flesta av mina irritationsmoment är kopplade till kollektivtrafiken. Jag har en teori om att människor i grupp slutar att fungera som individer. Folk behöver en ledare. I kollektivtrafiken finns ingen ledare så folk börjar bete sig som de ursprungsindivider och grottmänniskor vi är i verkligheten. Förvirrade pantade spån helt enkelt.

Så, nu är det bara att sätta sig ner och invänta semestern

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Katerina



Hej N,

Älskar att läsa din blogg och skrattar nästan alltid :D

Du skriver som sagt allt som folk tänker men inte riktigt pratar om. Måste bara få en sak sagt angående barnvagnar på t-banan: Jag är en sån som aldrig vill vara utvägen för folk och när jag blev med barnvagn tänker jag på det ännu mer. Åker inte när det är som mest rusning och vill inte stå i vägen för folk. Men jag måste få sagt att folk är så sjukt otrevliga och respektlösa. Jag kommer in i vagnen med barnvagn och ingen flyttar sig från de "fyra hörnen" där det är bäst och smidigast att stå för att inte vara i vägen och för att jag och bebis inte ska slå ihjäl oss om t-banan stannar tvärt. INGEN lämnar hörnen. Så vart ska jag stå?? Jo jag ställer mig i mitten och flaxar som en vante med gravidmagen i vädret. Sen när nån ska av får jag höra "jag ska av här". Vet du vad jag har lust att svara då Nina? "Och". Men eftersom jag hatar att vara utvägen för folk är det jag som står och skäms för att folk inte kan klämma sig förbi mig, vagn och idiotera som står i hörnen. Det blir lixom mitt fel!?



Så haha nu fick du se en lite annan vinkel av det hehe :)

Tack för kul läsning N! Filakia

Svar: Förstår dig verkligem med barnvagnagrejen. Folk är idioter & släpper varken på eller av nån. Det jobbiga är dock att folk med barnvagnar ibland använder den som vapen & kör på fötter & sånt. Jag börjar dock förstå varför & skulle nog gjort likadant själv
AFRODITI

2012-07-14 @ 21:44:16
URL: http://lifebykat.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0