Människor...

Jag vet att jag är folkilsk ibland men jag blir slagen med häpnad så ofta över hur folk beter sig, eller inte beter sig rättare sagt. En sak som jag står fast vid är att människor i flock eller folkmassor slutar att använda hjärnan. Det är som att den slår av. Jag har inte kommit fram till riktigt varför men jag tror det är genetiskt för att vi är flockdjur. Vi behöver en ledare som visar oss vägen, utan ledaren blir vi helt handfallna och för dumma saker. Oftast gör man det som "alla andra" gör.

Hur många har tex inte varit med om att människor i en kö flockas kring en kassa medans ingen vågar gå fram till den tomma kassan? Händer ofta

Idag var det tunnelbanan (såklart). Folk bokstavligen vägrar att flytta sig för att lämna plats till avsigande. Den enkla matematiken att det blir mer plats över sen om man släpper av folk verkar för svår att förstå.

Trött blir jag....när försvinner den allmänna dumheten? Kommer den nånsin försvinna??


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0