Helgen har gått i 190!

I fredags var det fest. Hazal från vårt lila fjantgäng fyllde 30. Jag hade missat planeringen då jag resten och de hade gjort en grupp på whatsapp som hette "the big three ooooohhhno". Jag engagerade mig inte i konversationerna för jag trodde det var titeln på en film. Omålanering av helgen med andra ord. Fick även uppdraget på fredag att hoppa in som akut barnvakt på lördagen. Heheheeee. Hade ingen aning om hur detta skulle gå till

Lördagen var nämligen ringmärkt till städning, matinhandling och laga mat till en middagsbjudning. Allt detta skulle jag göra samtidigt som jag skulle ta hand om en tvååring. Hahahaaa. Komiskt. Jag är inte sååå van vid så små barn men det gick över förväntan och killen hade enormt tålamod och hjälpte till och leks och prata med henne:) skönt när saker flyter på. Jobbigaste som finns är när man blir stressad för att andra i ens närhet blir stressade

Hon är snart 2 år och har lyckats manipulera o lura mig flera ggr under dagen. Tvättmaskinens knappar var kul att trycka på men när hon inte fick gå in dit blev hon helt plötsligt kissnödig. Mmm säkert...

Roligaste på dagen var när vi blev för många på middagen. Fick en avbokning o bad min kompis att stanna. Sen kom tjejen som avbokade ändå. Vi har varken bord eller stolar till alla. Ganska komiskt. Det löste sig ändå bra och jag fick springa lite fram o tillbaks mellan kök och vardagsrum bara. Det konstigaste av allt var att jag inte ens blev stressad. Man kan ju inte be någon att INTE komma. Kände bara att vi får göra det bästa av situationen. Jag gillar den här sidan av mig. Inte ens matlagningen stressade mig. Allt kan ju inte vara perfekt. Varför ska man stressa för nåt man inte kan påverka i sista stund liksom. Så jävla skönt att inte stressa. Ska öva mer på det:)

https://cdn1.cdnme.se/877051/7-3/pic_51617c309606ee4b5353f1fb.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/877051/7-3/pic_51617c31e087c31a20ebbd17.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/877051/7-3/pic_51617c33ddf2b35680005f3c.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/877051/7-3/pic_51617c36e087c319d0bb5bbf.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0