Counting days to shred

Just nu räknar jag dagar till det är dags att deffa. Jag har ätit som en häst under julen men det var enligt planen. Jag har hålt mig till planen men det har varit svårt. Planen var att bulka, ett överskott av energi varje dag som leder till ökad muskel och fettmassa. Mentalt jobbigt att se siffrorna stiga på vågen och jag har sagt efter nyår så börjar jag. Ingen ide att börja innan & speciellt inte när man är hemma och är ledig.

För att minska i vikt behöver man ett minskat kaloriintag. Eller rättare sagt så måste man äta mindre ön kroppen gör sig av med för att kroppen ska använda lagrad energi istället. Man kan gå ner i vikt eller i fettprocent. Jag bryr mig inte om vikten specifikt, jag vill ner i fettprocent & minska så lite i muskelmassa aom möjligt.

Kan man völja vad man ska gå ner i? Ja till viss del och det kan man påverka via kosten och träningen.

Kosten måste bestå av ett högt proteinintag för att muskelnedbrytningen ska vara så liten som möjligt. 1 gr per kilo kroppsvikt och kanske även lite mer än så. Har man inte problem med njurarna ör det inte skadligt.

Träningen måste bestå av styrketräning till största del. Och man måste hela tiden utmana musklerma från gång till gång abtingen via tyngre lyft eller fler reps. Genom att anvönda musklerna signalerar man till kroppen att de används varför de inte bryts ner. Vid för mycjet konditionsträning kommer kroppen att anvånda flrsta beästa energikälla som bränsle,dvs både fett & muskler.




Har även investerat i fettförbrännare. En av burjarna fick jag av pappa:) tack pappa! :)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0