learn the hard way

sååå många tjejer jag följer på instagram som efter ett tag med styrketräning och uteblivet resultat ändrar sin kost och börjar äta mer och främst mer kolhydrater. Det är nästan aldrig män för män fattar att man måste äta för att få muskler.

Roligt för jag brukar tänka att :undra varför den här tjejen inte har några som helst synliga muskler om hon styrketränar 5-6 ggr i veckan. De flesta har jag följt i ett halvår-ett år.

we all learn the hard way. jag hade ju oxå min period innan våren när jag försökte äta "cleant" och bygga muskler och bränna fett samtidigt.

resultatet??!!.... ont i halsen och förkylningar som avlöste varann dag efter dag. Dessutom har jag gått & dragit på mig mild hårbotten psoriasis. Vilket tydligen beror på kost/sjukdomar och det kan släpa några månader.

alla som styrketränar & vill ha resultat. ÄT! Proteiner är inte nyckeln och inte att öta så mycket som möjligt. Man ska äta den mämgden kroppen behöver. vilket motsvarar 1,4-1,8 gr/kilo kroppsvikt vid styrketräning. för mycket är inte heller bra. tänk på att allt är ett gift för kroppen i för stora mängder.

jag har sett bäst resultat efter att jag började ta vitargo (snabba kolhydrater) efter träningen. Jag tar det direkt tillsammans med aminosyror (EEA) och whey proteinpulver.

Aminosyror är proteinets byggstenar så det tas upp direkt av kroppen då det i praktiskt tagit redan är nedbrutet.

Vitargo hjälper till med att bygga upp kroppens lagrade kolhydratdepåer (glykogendepåerna) och hjälper till med snabbare återhämtning för muskeln.

Proteinpulver är essentiellt då det byggee upp kroppen. Detta tas inte upp lika snabbt som aminosyror men den uppbyggande processen forrsätter och ör viktig att underhålla

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0