Pekka nötter!!

Japp! Så trodde jag att det hette när jag var liten. När jag köpte pekka-nötsglass en gång berättade dock glassgubben för mig att det heter pecaaaan med långt a, inte som det finska namnet Pekka liksom. Konstigt tyckte jag.

Nu har jag letat efter dessa nötter som en toka i alla affärer. De finns ej nånstans!! Tills idag! Hemköp Åhlens hade dessa godbitar!

Blir så svårt för mig att handla mina nyttiga produkter nuförtiden. Vissa finns på NK, vissa på coop kista, Ica kista o hemköp. Inte ett skit av det jag handlar finns på där jag bor! Jo förutom jordnötssmöret som är ekologiskt, det kan jag ge dem iallafall!

Nu ska jag se vad man kan göra med dessa nötter!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0