Shikakai pulver till hårtvätt...

Jag har provat det mesta i schampo-väg och inte är det bara för att jag gillar att testa nya produkter. Jag har alltid haft problem med min hårbotten, mjäll och mjälleksem. Det blir värre på vintern och jag håller på och bli galen igen.

Jag tvättar håret och det blir sen fett efter en dag. Då använder jag torrschampo. Det kliar och blir eksemigt och mjälligt. Jag har förstått att det här är en ond cirkel. Torrschampot torkar ut och är en orsak till mina hårbottenproblem och om jag tvättar det oftare blir resultatet detsamma.

Jag har beslutat mig för att lämna schampon. Bye bye alla hårschampon, om det här funkar gör jag slut - forever!

Jag har beställt Shikakai pulver och Neem pulver som ska fungera som tvätt +återfuktande+ ta hand om hårbottenproblem. Det blir en lera som man har i håret och det känns ganska äckligt att gegga in i håret. Men, det blev rent i hårbotten! Och jag kan redan känna att min hårbotten har lugnat sig, efter en gångs användning!

Däremot känns längderna väldigt konstiga. Jag misstänker att det är för att leran inte tar bort parabener, silikoner och allt som jag använder i håret. Använde hårspray dagen innan och det känns som det ligger kvar som en hinna i håret. Äckligt.

Jag ska därför tvätta längderna med ett schampo som tar bort - ALLT! Sen kör jag framöver bara pulvret som tvätt och balsam (utan skit som fastnar i håret) sen får jag använda typ olivolja i längderna.

Det här blir som en liten fegisvariant av balsammetoden. Ska lägga upp foton så man ser om det blir någon förändring. Nedan är dag 1 med en känsla av klet i håret som måste tvättas bort.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0