Träningsvärk..vikt o sommar

Tro det eller ej men när jag har träningsvärk går jag upp i vikt. Drygt 1 kilo gick jag upp nu senast. Har googlat på det och hittar inte så mycket om det men några upplever det. Jag hör ju inte till dem som brukar få de vanligaste symptomen med tanke på att jag bland annat hade diskbråck i drygt ett år & 3 olika naprapater inte kunde identifiera det bland annat...

Det kanske dock inte är så konstigt med tanke på att musklerna svullnar. Det är ju knappast luft i svullnaden. Troligtvis vatten.

Anyways så köpte killen en bra träningstidning med massa tips på maträtter mm. Visserligen för kaloririka för mig men ändå jättebra om man vill bygga muskler. Hittade ett inlägg om varför man ska äta protein, se nedan.

Längtar fruktansvärt mycket till sommaren just nu. Det här vädret är bajs. Undrar om vi får en skitsommar igen eller ej, jag måste bort iallafall.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0