Iskallt!!!

Det är så jävla kallt här! Det är ganska imponerande att det ens är möjligt att ha sommar i det här landet med tanke på hur kallt det är i dagarna! Det har tydligen varit -22 inatt. Fy satan! Jag blir galen för jag vet inte vad jag ska klä på mig! Vill inte köpa massa vinterkläder & springa runt i. Går istället runt i nåt mellanting & känner mig ful istället. Typ skjorta & kjol med en varm väst över. Västen är tänkt att ha utomhus under jackan men det är så kallt så jag har det hela dan istället.

På kursgården som jag varit på de senaste 2 dagarna har jag sprungit runt med filt, mössa & vantar inomhus. Gick en promenad ena dagen men tårna blev så stelfrusna så jag fick sätta mig & föna tårna!

Efter det bastade vi & badade i UTOMHUSBUBBELPOOLEN!! Fötterna frös typ fast när vi sprang ut till poolen.

En jobbig sak som tyder på att jag behöver sol & semester är att jag typ irriterar mig på folk för de minsta smågrejerna. Det blir ju liksom jobbigt för mig själv att irritera mig på andra, det kan typ vara grejer som att nån alltid har snorkråkor i näsan. Då känner jag såhär; om man vet att man har en rinnig näsa eller kråkor kan man väl bäramed sig servetter!?? Eller är jag dum nu?

Och på gymet ska vi inte tala om irritation. Varför har män börjat använda tights??! Snälla, vi vill inte seeeee. Äckligt. Igår stod en kille på crosstrainern brevid mig & tränade i linne & luktade svett. Han pustade & stånkade & luktade illa andedräkt oxå. Men vaffan!!? Klä på dig en tröja om du ska stinka svett & ta en crosstrainer långt ifrån mig om du ska pusta ut din andedräkt på mig!!!

Ja...jag behöver nog sol...


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0