Step it up!

Jag har ju känt ett tag att jag bör göra något mer för att få resultat. Sist jag tränade la jag därför till lite högintensiv intervallträning i slutet. Jag försökte förut att ha 5 övningar som jag kör i rad och sen kör jag det som en cirkel 2-3 ggr. Det resultatade alltid i att jag inte kom ihåg övningarna eftersom man bara har några sekunder på sig mellan övningarna. Testa själv. Ta ut dig till max i 40 sekunder & försöka komma på något annat än att bara andas. Jag kör nu två övningar åt gången. Så jag varvar mellan 2 st i 3 cirklar.

Jag hoppade rep som en av övningarna. Då snackar vi höga knän och veva tills armarna blir spagetti.

Jag kan infornera att hopprepandet var väldigt mycket "a step up". Har haft träningsvärk i 3 dar nu, går som en pingvin när jag ska gå på toa på natten.

Det jag vill säga är; variera träningen! En liten ynka förändring som kroppen inte förväntat sig ger resultat!

För övrigt har man kommit fram till att högintervallträning i enbart 1 min a 3 ggr i veckan har större hälsoeffekter än timmar av motion. Kolla vetenskapens värld, sommaravsnitten. Del 1 av 8


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0