Back!

Eftersom mitt hår är under luppen just nu tänkte jag fortsätta skriva om det. Jag förutsätter att alla som läser min blogg är lika intresserade av att följa denna otroliga resa.

Jag har slutat med schampo. Varför?! Jo, min jävla hårbotten ställer till problemas.Schampo torkar ut håret & hårbotten för det innehåller starka tensider. För att täcka skadan schampon gör på hår kastar tillverkarna in mineraler & silikoner som tränger in i håret så det blir glansigt. Man sminkar typ håret kan man säga.

För att sen få bort silikonerna som tynger ner håret så behöver man starka schampon. Cirkeln är igång, den onda alltså. Hårbotten börjar producera fett, såkallat sebum för att återställa balansen.

Shikkakai pulvret var min fegismetod för att sluta med schampo. Det innehåller dock naturliga sapioner som rengör & det störde min hårbotten oxå.

Nu har jag gått över till bara balsam. Och vet ni, det funkar! Man masserar in det men det löddrar inte, men skiten rengör! Det får inte vara vilket schanpo som helst, det ska vara icke vårdande i hårbotten utan silikoner etc & sen har jag ett mer vårdande till längderna.

Får inga bra bilder, men det får duga


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0