No more Nice guy!

Efter ett restaurangbesök igår bestämde jag att imorgon är jag den jobbiga kunden, ingen mer nice guy. Maten igår var så vidrig att jag inte ens kan beskriva det. Jag visade tydligt att jag inte var nöjd & jag beklagade mig över priset som jag hade missat. Informerade om att jag var verkligen missnöjd. De gjorde inget åt det. Så när jag kom till hotellet skrev jag ett lååångt mail. Arg på mig själv för att jag inte klagade på plats.

Idag beslutade vi för att äta den dyra frukosten på vårt 5-stjärniga hotell. Döm om min förvåning när det är värsta dagisnivån. Folk sätter sig var de vill, borden var inte undanplockade så man fick plocka själv & för att få mitt jäkla kaffe fick jag jaga rätt på någon. Helt oorganiserat och oacceptabelt för ett 5-stjärnigt hotell. Den här nivån är ok för en food court. Mitt motto brukar vara "you get what you pay for" men i detta fall drog jag en nitlott.

Mitt löfte till mig själv sattes på prov och jag är inte en sån som bryter löften. Jag klagade. Det hände inte mycket men jag framförde min åsikt & det var tillräckligt just då. Min plan var att ändå meddela mitt missnöje vid utcheckning, restaurangen verkade inte bry sig.

Men så, några timmar senare ringer de från management och frågar vad som hänt. De tackar för feedback och säger att det här självklart inte är deras image som de vill ha. Det slutade med att vi slapp betala för frukosten.

Dagens läxa; bye bye nice guy...hellooooo biaaaaatchhhh


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0