Ingredienser

Har fått en del frågor om vart man köper alla ingredienser. Minns själv när jag ville börja med alla recept och hur jag frustrerad sprang runt och sökte i butikshyllorna. Frustrationen var stor över att jag fick springa runt i flera butiker för att köpa olika saker. Så är dwt tyvärr fortfarande men nu när jag bet vart jag ska ta vägen försöker jag planera därefter & se till att ha grejer hemma. Det blir också allt vanligare med dessa varor i butikerna.

Kan rekommmendera att hemköp på NK har de flesta av sakerna


-Mandelmjöl= Risenta har så kolla i den hyllan. Finns även på Lidl

-Kokosmjöl= Risenta & kung markatta har

-Stevia strö = finns i de flesta butiker nu. Sötningsmedel som ska vara naturligt. Det är det inte riktigt men whatever

-Protein whey= bästa finns på nätet; mmsports, proteinbutiken, fitnessguru,gymgrossisten

-Protein kasein = samma som ovan.

När det gäller protein är whey bäst till bakning. Man kan inte baka i ugn med kasein, det blir som tuggummi. Om du inte tänkt styrketräna flera dagar i veckan kan du strunta i kasseinprotein. Fokusera på whet och välj en neutral smak som choklad/vanilj. Päronsplit är säkert jättegott men hur gott blir det om du vill göra pannkakor eller chokladbollar? Trust me...I have been there...frustrerande!

- pumpapure = har själv inte inhandlat men ska snaaaart! Finns på vivo daglivs i fridhemsplan. Används som mjukgörare/smaksättare. Jag har hittills bara använt barnmatsburkar som plommonpure etc

- cashewnötsmör= kung markatta har en variant som är bra

- jordnötssmör= green choice finns oå Coop och är ekologisk. Köp en ekologisk utan härdade fetter. Skippy är EJ ok. Härdade fetter är döden för kroppen. Heter saturated fats på engelska. Undvik alltid detta vad det än gäller.

- strödadlar = finns på life hälsokost. Jöttegott att strö över musli, ha i proteinbarer etc

-peaprotein/ärtprotein= används till sånt som inte ska vara sött, tex proteinpizza. Finns på bodystore.se

Övrigt bra att ha som jag tror och hoppas att ni känner till:

-havregryn

- nötter

- kokosflingor

- bakpulver

- kesella

- mandelmjölk/sojamjölk bra till protrinbarer istället för vanlig mjölk då man kan ha dem i väskan hela dagen

Ut och handla nu!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0