Proteinpowder workshop!

Igår var jag på workshop och vi lärde oss baka med proteinpulver. Workshopen anornades av Anna Sward och Susanna Bäckman. Om ni inte har kollat in deras recept och vill göra nåt kul med proteinpulver har ni missat nåt! Www.tasty-health.se och www.proteinpow.com.

Vi gjorde proteinbars som man inte bakar, proteinmuffins och proteinpizza! Det bästa jag lärde mig var proteinpizzan, så fantastiskt gott och det går mycket snabbare än vanlig onyttig pizza! Min viktigaste lärdom som jag tar med mig är att man baka (i ugn) med whey och inte kassein. Kassein gör bakeslser sega och tuggummiaktiga, tack, det svarar på många av mina frågor och frustration över misslyckade bakningsförsök. Har ett sånt misslyckat i kylen just nu, känns måttligt kul.

En sak som jag är fruktansvärt trött på är allas okunskap om protein o pulver. Jag får ALLTID försvara mig och förklara varför jag äter det. SÅ TRÖTT! Det är ALDRIG någon som ifrågasätter varför någon äter på McDonalds eller äter friterad mat, flottig mat, pommes med mera.

Alla äter vad de vill. Jag är fast besluten att forma min kropp så som jag vill. För det behöver jag protein OCH långsamma kolhydrater. Och nu läste alla bröd, chips, pasta och godis. Nej, jag menar quinoa, svart ris, bulgur, grönsaker etc.

Om ni vill forma era kroppar med skräpmat, gör det. Men klaga inte och be mig inte om råd om ni inte vill höra sanningen. Dvs öka proteinintaget! Om ni gör det via tonfisk, kyckling, kesella eller pulver skiter jag är men vill man gå ner i vikt eller träna fram muskler får man fan se till att trycka i sig skiten.

Ämnet protein förtjänar ett helt eget faktainlägg, kommer inom kort!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0