Snabblagade äppelkakaproteinmuffins!

Börjar tröttna lite lätt på mina proteinbarer, det är inte bra. Upplagt för att trycka i sig godis istället!

Hittade ett recept på nätet för några dagar sen men hade inte vaniljproteinpulver hemma på http://www.cleaneating.se">www.cleaneating.se då & beslöt mig för att choklad inte skulke funka. Dels för att smaken är så äcklig & liknar mer mandelchoklad än mörk choklad. YUCK!

Så här gör man:
2,5 dl havremjöl (mixa havre med mixer så blir det mjöl)
1 ägg
1 äggvita
1 tsk bakpulver
1 burk plommonpure(barnmat) eller 1/2 mosad banan
1 dl mjölk ( jag hade mandelmjölk)
3 mtsk stevia strö (sötningsmedel)
1 krm salt
1 rivet äpple
1 msk kesella

Topping:
Hackade nötter
Ca 1 msk honung
1/2 hackat äpple

Blanda torra ingredienser först, sen blöta. Smeten ska vara väldigt rinnig. Lägg på toppingen och in i ugnen i 15-20 min på 175 grader!

Jag glömde ha i det rivna äpplet i smeten men det blev gott ändå:) nästa gång ska jag göra rätt! :)


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0