saknar när helgerna var lika med ledig

ja, ledig är en definitionsfråga men jag minns tonåren då man verkligen hade möjlighet att göra ingenting annat än att glo på tv hela jävla helgen.

Idag är det måndag och jag frågar mig själv om jag har gjort något viktigt i helgen? svaret är...ingenting? eller vad är viktigt?

jag tycker det är jobbigt när helgerna försvinner bort i alla sociala måsten men det är inte heller kul när man inte bokat in något socialt alls...denna helg var en helg i socialiceringens tecken...och de kommande två också eftersom jag fyller år och ska fira med familj och sen mes mina vänner. Jag tror att den sociala stressen för de kommande veckorna -eller månaderna har börjat få mig att må dåligt. Jag har haft ångest & nära att bryta ihop hela tiden.

Bara tanken att laga middag till typ 15 pers får mig att vilja gråta. Jag vet inte varför jag utsätter mig för det här. Men någon gång måste man väl lära sig.

Så jag säger till mig själv : Suck it up princess!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0