Havrekaka

Idag är jag hemma & är halvsjuk. Inte så sjuk så man är sängliggandes men inte så frisk att man har energi att ta sig till jobbet heller. Skönt att det går att jobba hemifrån:)

Jag har nu gjort en havrekaka till lunch. Jag älskar havre! SÅ himla gott! tycker synd om alla som inte äter kolhydrater, hur mycket gott de faktiskt missar. Många tycker nog synd om mig som går på diet men sanningen är att jag äter allt fast inom mina satta kalorimål. Anyways, receptet har jag snott från internet;

1 dl havregryn
1 grovrivet äpple
1/2 banan
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma (skippa ej, dis da shiet)
1 äggvita
1/2 tsk bakpulver

1. Gegga ihop allting
2. tryck ut på en plåt eller form & in i ugnen i 225 grader i ca 10 min. Klart!

innehåll; 262 kcal uppdelat på;
protein; 9 gr
kolhydrater 49 gr
fett 3 gr

Jag toppade med kesella. blandar vanlig lättäckelkesella med lika delar kanel o äpple. Den är inte lika nyttig men det ska ju va gott oxå! Eftersom jag är sjuk tror jag kroppen repar sig bättre ed tillräckligt med mat så jag behöver inte ligga på kaloriunderskott just nu. Jag vågar ha på mig tajta tröjor på gymet igen. Vågade inte der under min tjockaste bulk period , kände mig som en elefant.



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0