Mindfuck

ja så känns det. Har sovit dåligt i flera dar. På nätterna när jag ska sova kannjag ligga & tänka på träningspass, övningar & tekniken för att stå på händer. Seriöst? somnar man då? nä man sanningen är att jag har lärt mig många saker genom att "öva" i sömnen. Tex att löda, köra bil, eller rättare sagt att hantera kopplingen. Jag är nog för gammalt för sånt skit men hjärnan fattar inte. Till skillnad från normala människor är jag stressad inför semestern.Stress att hinna med allt, stress över vädret på orten, packningen, stress över att katterna ska må bra nät jag är bortrest. fattar inte varför jag inte bara kan slappna av!!??

Anyways, jag har skadat ryggen när jag tränade för nästan 2 ve kor sedan. Det gör mest ont när jag sitter eller vid hastiga rörelser. Det har gett mig mycket ångest eftersom jag har haft lång väg tillbaks från mitt stora diskbråck som jag började repareras från för ett år sen. när jag känner att jag är bra o ska fokusera på mer heavy compound lifts för att få ut mest utav träningen så skadar jag mig. Jag får återigen sitta & anpassa mina övningar efter ryggen & kan inte nå full potential. Det här har påverkat mitt humör, min vilja, mitt driv och även min diet. Jag har gått ner mina kilon som jag var mest missnöjd över att ha gått upp så jag kanske borde sakta ner lite, må bra, åka på semester & koppla på fokus efteråt istället. Jag menar nu inte sluta träna ellee dieta men kanske inte behöver vara så strikt. kanske borde satsa på att ligga kvar ett tag där jag är och forstta med dieten sen.

idag hade jag iallafall fuskdag. Det började med att jag var ashungrig efter jobbet. Packade ner massa choklad, minidonuts &pistageglass i korgen.Kändes helt sjukt för jag har inte gjort sånt på länge. På vägen hem var jag så skakig av hunger att jag åt upp en fralla & började äta center lakrits. SÅ JÄVLa gott!!! sen började jag skaka av sockerchocken. Det är jättekul att åka tunnelbana när man är hög på socker.

Väl hemma fortsatte sockerfesten. Vitt bröd med kyckling. Tryckte ner några sockerärtor bara för att få i mig fibrer & grönt. gick över till mina minidonuts. och fortsatte sen med lite pistageglass. Skönt att fuska och att fuska stort! Jag behövde lite sockerlycka! sen behövde nog kroppen lite kolhydrater inför imorrn då jag kör ben. Så mycker som min rygg tillåter.

Jag har bestömt mig för att anlita en PT för att lära mig tekniken i marklyft bland annat, squats med stång och front squats. Har inte råd att skada mig hela tiden liksom.

Nu myser jag med mina killar hemma :)







Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0