hata vintern

jag vet att alla vet..men jag hatar vinter & jag hatar snö. Trött. Jag älskar dock min fina pälsmössa som samtidigt ger mig ångest för det är päls. Dubbelmoral tjena!

Min diet rullar på. Jag har hållt mig till mina 1644 kcal & även gått lite i överkant till och med. Nu börjar det hända lite på vågen. Jag åt alltså för lite innan. Har ingen energi i gymet. Brukade köra 140 i benpress på gymet utan problem, nu klarar jag knappt 100.

Jag har även varit his sjukgymnasten och kollat upp axeln. Infraspinatus & suspraspinatus är överbelastade. Som jag trodde. rehabövningar och inga lyft ovanför huvudet. Hejdå handstand pushups! See you after summer or next year!


såhär ser jag ut när jag lämnar gymet. and i dont even care.

imorgon testar jag en ny grej. Refeed day! Enligt mina fettnivåer ska jag inte behöva det men min kropp & energi behöver. Det går ut på att man fyller kroppens leptinnivåer. leptin är ett hormon som påverkar hungern & har ett finger med i ämnesomsättningen. Man fyllee även på glykogennivåerna i musklerna som ger mee ork när man tränar.

Jag vilm återigen poängtera att min diet INTE är lågkolhydrat för att reda ut alla missförstånd. 40 % kommer från kolhydrater men totalt är mitt energiintag på ett underskott som ger dåligt med energi.

Jag kommee att nästan dubbla mitt kolhydratsintag imorgon & halvera mitt fett intag. spännande att se vad kroppen sägee då!

hellloooo BRÖD....utan smör :(

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0