missade våffeldagen!

hur kan man missa våffeldagen? jag hade tänkt införskaffa i ett våffeljärn & hitta något bra recept på protein våfflor men jag missade det!

Jag vill även passa på & förtydliga att jag inte enbart äter protein som många tror men däremot behöver jag få i mig en större mängd protein än folk som inte styrketränar ( större mängd mat helt enkelt) däremot är det onödigt mycket fett ( dåligt fett) i våfflor, mycket snabba kolhydrater av vitt mjöl. Det blir helt enkelt en sörja av fett & kolhydrater i magen.

Med proteinvåfflor skulle jag försöka balansera bättre mellan fett, kolhydrater &protein. Mitt personliga mål är 47 % kolhydrater, 27 % protein & 26 % fett. ( % av total energimängden vill säga)

I längden har det inte större betydelse hur man fördelar allt. Vill man bygga/behålla muskler bör man få i sig 1-2 gr protein/ kilo kroppsvikt. Ska man på diet är det oftast kolhydratmängden man kan skruva med. Proteinmängden är mer eller mindre konstant

Jag kikade förresten på SATS recept & blev förvånad över att de rekommenderar mig 800 kcal för en enda måltid med motiveringen att dietister har satt ihop det här. Men seriöst?! Jag skulle då få i mig ca 2700 kcal om dagen. Jag åt inte ens jag åt så mycket när jag bulkade & gick upp i vikt!

anyways...tråkigt ämne för många -inte för mig;)








Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0