extraknapparna....

Jag har oftast irriterat mig på de här extraknapparna som är fastsydda i kläderna. Ni vet de där små etiketterna som finns med tvättinstruktioner? ja, på de etiketterna brukar extraknappar vara fastsydda. Jag brukar glömma att klippa bort dem och sen när jag väl är på jobbet så upptäcker eller känner jag knappen och måste klippa bort, för nu stör den ju när jag vet att den är där....

Men det jag undrar är...hur många av de här extraknapparna kommer till användning? Om en knapp ramlar av, har alla då prydligt samlat de här knapparna på ett ställe så att man direkt vet vart man hittar extraknappen för att sy fast den? WHY?

Extraknapparna är ju precis lika störiga som de här små "sidenbanden" som man syr fast i tröjor etc för att de ska fästa på galgar. Som man direkt klipper bort för det slutar ändå med att huvudet fastnar i dem när man drar på sig tröjan...

Det är sånt här som cirkulerar i mitt huvud ibland....

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0