mitt hat mot lättmjölk....

Idag ville jag uttrycka och få utlopp för mitt hat mot lättmjölk....Jag förstår att det är många som inte håller med mig men då ska ni fan få ta och övertyga mig! Vad är grejen!! Är det inte bättre att köpa en röd mjölk, späda ut med en liter vatten istället? Är inte det EXAKT SAMMA sak??

Mitt hat beror på att vi inte är många på jobbet som köper mjölk till kaffet och ALLTID är det bara lättmjölk som finns kvar. SÅKLART!! FÖR ATT INGEN JÄKEL VILL DRICKA DET!! MEN VEM ÄR DET SOM KÖPER DET DÅÅÅÅÅ???

Det kan ju inte vara för smakens skull man väljer lättmjölk så jag har i mitt huvud dividerat och kommit fram till att det måste bero på kalorimängden. Nu ska ni få höra....Det skiljer 5 kalorier per dl mjölk mellan lättmjölk och mellanmjölk. 5 kalorier förbrukar man i ett andetag...typ. Om man dricker 1 liter mjölk om dagen är det försvarbart att köpa lättmjölk men om man bara har mjölk i kaffet är det INTE ok. LÄGG NER HYSTERIN NU!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Nee du Nina.. kan inte hålla med dig. Rödmjölk smakar grädde.. o gillar inte att dricka grädde. Jag är FÖR blå mjölk!

Ses ikväll :)

2011-03-01 @ 10:25:35

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0