På natten sker omvandlingen....

Det är på natten när alla ligger och sover som jag intar en ny skepnad. På natten är jag inte bara Nina.....jag är även mina katters studsmatta.... Förutom att jag redan sover lätt och kan vakna om man släpper en knappnål i golvet får jag även stå ut med mina katters rastlöshet på nätterna. Det puttas, brottas, hoppas på mig, runtom mig. De hoppar över huvudet, springer över kudden, sätter sig brevid mig o tvättar sina anus ( katter gör det) och där ligger jag STILLA och hoppas hoppas hoppas att de ska tröttna om jag ligger jättejättestilla. Hoppas att de tröttnar..... för jag vet ju att deras mål är att väcka mig. Jag har dock börjat tänka om...de kanske verklugen bara vill LEKA? Jag har testat flera metoder...den första var att agera ut min ilska & skrika & jaga dem. Det slutade med att alla sprang vettskrämda åt olika håll o gömde sig eller att de trodde att jag lekte kurragömma. Kvar står jag, mitt på golvet, arg, trött, frustrerad...redo att gråta. Hjälper det? NEJ! Katter bryr sig inte om tårar. Min nya metod funkar ganska bra. De är ganska lättlurade, till min förvåning. Jag reser mig upp ur sängen och säger med glad o lekfull röst " kom..kom" och så springer jag mot hallen. Och de följer efter!! Väl ute i hallen stänger jag dörren efter dem. Så lätt!! MUAHAHAHAHAHA!!! Undrar bara när de börjar syna mitt spel...snart har de ju lärt sig vad som kommer hända om de följer efter mig till hallen.... Än så länge funkar det!!!

Kommentarer
Postat av: veronika

Molly väcker mig å martin VARJE natt mellan 04-05....hon e jättesöt när hon sitter å försöker få uppmärksamhet, men man vill ju bara sova=)fast ja kan inte stänga dörren för när man väl ha vaknat så får hon gärna komma å gosa=)

2011-03-03 @ 13:16:46

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0