sömn tack!!

Återigen vill jag beställa sömn! Den här gången är det INTE mina katter som spökar och bråkar och inte låter mig sova. Det är min egen tidsklocka!!

KL 06.08 vaknar jag varje dag- ofrivilligt- av mig själv. Jag VILL VILL VILL sova längre!!

Förutom ovanstående i-landsproblem har jag också drabbats av resfeber. Jag är inte flygrädd men har aldrig flugit så långt helt ensam. Går runt och vill kräkas och med en jobbig känsla i magen. Min förhoppning är att jag ska få sova på planet men jag känner ju mig själv....

Jag somnar som en stock vid start och landning...ni vet...ungefär då när alla andra sitter och är jätterädda för att krascha eftersom det är då flest olyckor händer. Jag tror att det är kabintrycket eller det sövande ljudet från motorn som gör det men jag kan inte hålla ögonen öppna!Jag är så trött vid start och landning att jag inte ens orkar tänka tanken att det är nu de flesta kraschlandningar sker. Väl uppe på marschhöjd, då är jag pigg som en lärka. Det ger mig en total sovtid på ca 2 timmar på en resa med mellanlandning och total restid ca 15 timmar. Lovely!! Så om någon har sömntabletter så är det bara att langa hit! TACK! Eller andra tips tages också tacksamt emot...

Med anledning av jet-lagen lär jag ju inte få sova så mycket heller på min semester men jag kan ge mig fan på att jag kommer att vara jättepigg varje dag samma tid som motsvarar kl 6.08 i Sverige!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0