Teknikhelvete!

Flera jäkla dagar har det tagit för mig att uppdatera min iphone till iOS5.

Dag 1. Jag börjar med att föra över mina bilder från iphone till datorn av rädsla att förlora dem i en uppdatering. Detta tar ca 2 timmar.

Dag 2. Jag försöker ladda ner nya itunes för att möjliggöra uppdatering av telefonen till iOS5.
- Detta går inte för jag har för lite minne på min dator
- Försöker frigöra minne genom att föra över bilder till min externa hårddisk. Det ska ta 3 timmar. Det är sent. Avbryt.

Dag 3. Jag inser att min privata telefon är kaputt och jag vill slänga den i marken hela tiden. Har inte tid att lämna in den och hinner inte för över bilderna till externa hårddisken heller.

Dag 4. Lämnar in telefonjäkeln på lagning, nu har jag bara min jobbtelefon kvar. Förbereder inför uppdateringen med att föra över alla bilder till min externa hårddisk, nattetid. Detta funkar.

Dag 5. Jag bestämmer mig för att uppdatera min jobbtelefon, inte direkt så att jag har saker där som jag är rädd att förlora heller som med min privata telefon.
- Pillar någon timme med att hämta hem nya itunes och föra över lite dokument från hårddisken för att frigöra mer minne.
-Telefonen uppdateras på natten

Dag 6. På telefonen står det att jag måste låsa upp SIM. Har koderna på jobbet. På jobbet så måste jag ha antingen Wi-fi eller itunes för att uppdateringen ska gå igenom och jag kan använda min telefon. Har inget av dem.

Nu sitter jag alltså här I vecka senare och har INGEN telefon istället. ÄR DET HÄR VERKLIGEN MÖJLIGT? ÄR DET HÄR NYA TEKNIKEN? VART SKA JAG RIKTA MIN ILSKA?

JAG VEEEEEEEEEEET INTE!! VET BARA ATT DET HÄR ÄR FÖR HELVETE INTE OK PÅ NÅGON JÄVLA PLANET!!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0