Jag behöver en bil som matchar mitt temperament...

Idag när jag var arg visste jag precis vad jag skulle skriva. Nåra timmar senare & ilskan lagt sig är det mycket svårare...dock brukar jag snabbt hitta tillbaks till ilskan...

Idag var jag på bilprovningen för första gången, det var kul förutom att jag var sjuk och hade feber. Min lilla bil klarade sig galant och på väg till bilprovningen var det till och med en bilförsäljare som försökte övertala mig att sälja bilen till honom. No no I dont think so, min lilla Twingo är min :)

Jag är glad för att min lilla fina bil är så bra och ska köra in i en rondell och jag ser att en lastbil dundrar på i full fart på väg in i rondellen. Han är på väg in i rondellen och har precis samma avstånd som jag till att gå in i rondellen. Regeln jag lärde mig i bilskolan var att man lämnar företräde till dem som är I rondellen, och en rondell är till för att sakta farten, inte tvärtom. Yrkesförare är såna jäkla as! Han tyckte tydligen att störst går först men jag tyckte att han skulle följa reglerna och jag hade lika mycket rätt som han! Så jag körde oxå in i rondellen

Han dundrade in i rondellen och körde precis bakom mig. Eftersom han vägrade att sakta farten (IDIOT) svängde han upp vid sidan av mig och tutade. Vi pekade snabbt långfinger åt varandra och jag kom på mig själv att sitta och svära och försöka peka finger åt honom så han såg det via sidospeglarna. Det var då jag insåg, jag behöver en större bil för att matcha mitt temperament.

Jävla äckliga, flintskallegubbe! Det är alltid gubbar som ska tjafsa med mig när de kör bil! Jag har kommit fram till att det måste vara att de varit så piskade av sina fruar i hela sitt liv att det är först när de når en viss ålder de vågar ta ut sina aggressioner och då passar de på att göra det på yngre tjejer istället. Fega jäkla svenska män! Det måste ju bara vara så!!? Hur ofta ser man en man i 30-40 års åldern stå och bråka? Aldrig, de har inte blivit förbittrade och piskade tillräckligt länge av sina fruar. För så upplever jag svenska män ofta, rädda för konflikter, tiger istället.

Varför jag bråkar? Inte för att jag är bitter, för att jag har temperament, är född med det, tough shit.

Jag vet att jag generaliserar, shut up, det är min blogg. Starta en egen om du vill gnälla på mig.

En gång när jag var ung sa min pappa till mig att jag måste välja antingen en svensk eller en grekisk man, annars blir det kulturkrock. Pappa får aldrig som han vill när det gäller mig. Man måste få göra sina egna misstag. Trust me det har jag gjort.

Pappa, här kommer mitt svar till dig. Visserligen något årtionde senare men bättre sent än aldrig. Svenska män är fjollor, I would woop their ass everyday. Grekiska män är djur och enligt pappa själv så spelar de bara på hästar.

Är det här vad man kallar den röda tråden? Eller är det helt enkelt att totalt tappa den röda tråden?


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0