Things thar makes me go hmmmmm

Ibland undrar jag över vissa saker. Oftast var det såna saker som man brukade fundera på som barn eller tonåring när man började förstå saker och sätta saker i sitt sammanhang.

Sometimes those moments strike me again.

Igår när jag åkte rulltrappa tittade jag på rulltrappan och satte min fot mot kanten, ni vet mot den här borsten som följer rulltrappan på båda sidorna hels vägen. Men när jag tittade på den så började jag undra vad den fyller för funktion.

Den bästa funktionen jag tycker man kan utnyttja den till är skoputs men chansen är nog minimal att det är det initiala syftet. Det andra är att den används som kant pga att människor är så dumma att de inte fattar att man inte kan stå så nära. Detta alternativ är troligare.

Någon som vet?


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0