4 dagar kvar

så många dagar är det kvar tills deffen. Jag har 3 dagar färdiga på mitt kostschema. Känns stabilt. Men egentligen gör det inte så mycket så länge jag vet vad jag ska uppnå varje dag i form av kolhydrater, fetter och proteiner. Jag har tänkt att ta en mildare variant av deff som får ta litd längre tid. Ju snabbare det går, desto snabbare förlorar jag muskler. "Standard" för viktnedgång är att ligga på ett kaloriunderskott på 500 kcal av kroppens egna förbrukning. Mitt mål är att minska med 300 kcal.Det är rimligt för mig. Alla som känner mig vet att jag inte fungerar utan mat. På jobbet är de oxå måna om att jag får i mig mat regelbundet...heheehee. Hatar när möten drar ut på tiden,dels för att det är respektlöst för allas tid men ofta för att jag MÅSTE äta.

Uppdelningen i min deff mellan kolhydrater, fetter och proteiner kommer vara följande.

30 E % protein
40 E % kolhydrater
30 E % fett

Jag kommer inte skriva ut mitt kaloribehov för det kommer med all säkerhet finnas någon som coppar det. Jag VET att folk funkar så. Folk vill tex bli smalare & ha min rumpa på samma gång. Newsflash. .Jag har ätit som en häst i 4 mån och har inte blivit smalare nånstans. Man kan inte ha kakan OCH äta den samtidigt.

Om nån vill ha hjälp med vare sig, gå upp eller ner i vikt kan jag hjälpa till OM du är beredd att göra förändringar i DITT liv. Passa på innan jag har fått mitt kostrådgivardiplom för sen kommer jag börja ta betalt. ..heehehheheee

PS jag vill tillägga att om du INTE lyfter vikter ska du INTE få i dig 30 % av energin från protein. Rekommendationerna i tråkSverige är 10-20 %. Det är bara onödig belastning för kroppen.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0