the downside

Alla som tränar kommer förr eller senare dra på sig någon sorts skada. När jag sprang förut var det mitt knä som inte riktigt ville vara med. Sen var det mitt diskbråck som jag fortfaramde kämpar med sviterna för. Eftersom jag har en tunn disk måste jag anpassa min träning efter ryggen och lärt mig hantera det.

Nu är det min axels tur. Jag har vetat att jag inte har gett någon uppmärksamhet till rotarior cuff musklerna ( ja de har säkert ett ord på svenskan). Jag har tänkt att " jag ska". Nu har "jag ska" gått över till "jag måste" och jag känner att jag måste vila axeln ett tag. Tyvärr använder man axlarna till väldigt mycket så det blir till att hitta på nya övningar anpassade till axeln. Jag skulle vilja säga att jag har otur men då ljuger jag. Lathet och övermod har drivit mig till skadan. "Det händer inte mig attityd" - MY ASS.

Så fort jul och nyårsskiten är över ska jag ta tag i det här och gå till en sjukgymnast. Jag skriver det här för att NI ska tjata på mig. Just nu har jag lekt google/youtube sjukgymnast. Det är inte good enough.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0