Favorit-frukost!

Low carb bröd med jordnörssmör & banan. Smaken av salt och sött gifter sig på ett helt otroligt sätt!! Detta är kanske inte mitt mest proteinrika mål men äter fruktansvärt mycket annars.

Har väldigt svårt att äta en stor köttbit eller kyckling bara sådär. Jag älskar kolhydrater-ju snabbare desto godare. Men jag försöker dra ner. Det är extremt irriterande när folk som inte vet så mycket om kost ska kommentera detta.

"Kroppen behöver kolhydrater" är standardsvaret. Ja, det vet väl jag också men tror du på riktigt att kroppen behöver dem kolhydraterna du syftar på och i de mängder du äter!?? KNAPPAST!!

Jag brukar själv säga det till folk som kör LCHF eller whatever men jag syftar till kolhydrater som finns i nötter, frukter,bönor, quinoa, svart ris mm.

Tro mig när jag säger att kroppen inte behöver kolhydrater som pommes, godis, jasminris, bröd, bullar och kakor. Tro mig! Mycket av dessa består dessutom av snabba kolhydrater + socker. Kroppens naturliga svar på denna kombibation är =lagra fett. Insulinnivån höjs i kroppen när vi äter sött, det vet vi alla nu men om vi samtidigt hjälper kroppen att äta fett vid detta tillfälle ser insulinet till att spara på det fettet.

Folk tycker att man är extrem när man tänker på kost och vad man äter hela tiden. Men sanningen är att man måste! Om man bryr sig hur man ser ut vill säga. Det finns inget mer tillfredsställande än att ta på sig kläder och känna sig tillfreds med hur dem sitter. Jämför det med hur det känns när kläderna sitter för tajt. Inte så kul va!?

Igår hann jag med kvällsträningen. Kändes grymt bra efteråt! Applåd till mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men om du är så insatt, varför äter du banan?? Typ det värsta du kan äta ich innehåller sjukt mkt socker. Sluta jojo banta, du kommer aldrig tappa vikt då. Hitta din balans och bestäm dig för vad du vill göra. Spelar ingen roll hur många kalorier du bränner.. Träningen är bara 20% av all viktnedgång, mycket har med kosten att göra! Och allt sitter i huvudet, du KAN sluta fuska.. Bara du är bestämd!

Svar: Banan är naturligt socker och innehåller massor med kalium, magnesium, folsyra B-vitamin etc. Och vem är du som inte vågar lämna ditt namn? Tack, jag jojobantar inte för det betyder att man går upp massa i vikt och jag tycker inte det är att jojobanta att gå upp och ner mellan 2 kg. Det spelar visst roll hur många kalorier man bränner totalt. Ju mer man bränner desto mer kan man äta. Jag äter banan för att det är gott, jag frossar inte i banan, jag äter 1/1-1 banan. Det är såna människor som du som tror att man kan välja bort något för att den innehåller EN sak som är dålig men missar de positiva delarna av det. Man kan äta ALLT bara det är med måtta. Tack för tipset men hade jag velat ha råd från amatörer hade jag bett om det.
AFRODITI

2013-02-11 @ 22:35:37

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0