Ont i halsen = ont i ryggen

Det kan låta konstigt men när jag inte får röra på mig får jag ont i ryggen. Det är då mitt diskbråck gör sig påmind allra allra mest. Även om det är på bättringsvägen och jag har börjat köra lite stabilitets & styrkeövningar så verkar crosstrainern vara helt oumbärlig för ryggsmärtan.

Fan jag hade ju feber sist innan nyår bara. Så jävla trött på den här förkylningshysterin som verkar drabbat alla. Har nog aldrig varit så sjuk och trodde jag skulle slippa det när jag styrt upp mat och träning. Men bor man i ett vinterland så gör man.

Min kompis säger att jag bör stärka immunförsvaret och dricka blutsaft. Helt ärligt tycker jag att jag får i mig det mesta förutom fisk. Har svårt för fisk...yuck. Förutom grillad fisk på sommaren vid medelhavet. Så långt igrån min verklighet som det går. 1gång om året typ.

Insåg precis att jag även dragit ner på rött kött eftersom det inte är gott att äta utan en massa kolhydrater som jag ju har dragit in på. (Även om jag äter en halv banan ibland) ja jag fuskar lite men håller koll på resten jag äter samma dag och vikten går stadigt ner på vågen så jag känner mig ganska nöjd:)

Att inhandla; omega 3 och blutsaft. Det trixiga med omega 3 är att man får fiskuppstötningar efteråt. Det får mig att vilja kräkas


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0