Sista schampo & kvällskesella

Igår köpte jag ett "sistaschampo" som inte innehåller några mineraler eller silikoner som lägger sig som en hinna över hårstrået. Däremot innehåller det sulfater för att tvätta bort alla tidigare mineraler o skit, man rensar bort med det här schampot för att förbereda för mjukare vård.

Har köpt ett balsam som är fritt från silikoner så att det inte stänger hårstrået o tynger ner det. Det innehåller avokadoolja och sheasmör. Naturliga ämnen alltså. Sen får man vårda håret med naturliga oljor, tex olivolja.

Varför gör jag det här? Jag vet att jag hoppar på många "testa-flugor-tåg" men det här är inte ett sånt tåg. Jag har så mycket problem med min hårbotten och jag har testat ALLT förutom att gå till doktorn. Det mesta funkar i korta perioder sen är der kaos i hårbotten igen.

Jag tror att alla kemikalier i schampo torkad ut hårbotten som sen producerar mer fett, då använder jag torrschampo som torkar ut ännu mer. Den onda cirkeln är sluten. Därför testar jag tvättlera och balsam som inte tränger in i håret eller rubbar den naturliga balansen.

Bilden nedan är efter min tvätt med "sistaschampo". Känns skönt att hårsprayen nu gått bort.

Har kommit på ett bra, nyttigt & enkelt kvällsmål för helt ärligt så är proteinpudding inte det godaste som finns. Ta en halv banan, 3 msk kesella, Stevia strö & 2 tsk kakao. Mixa ihop med mixer, in i frysen en stund o sen e det bara att käka :) det blir ungefär en liten mugg


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0