Till solen!!

Igår satt jag hemma på morgonen & var ledsen över att jag faktiskt vill resa & inte stanna här. Känna som jag går under just nu. Isen har nog aldrig varit så hård ( den här vintern) marken är helt frostbiten & resultatet av snö som smälte & sedan frös till is gör att gatorna är täckta av is. Jag trippar omkring överallt på isen och halkar. Ibland har jag lust att sätta mig ner och bara grina. Vilken jävel i världshistorien bestämde att det gick att leva ett normalt liv i ett sånt här land. Ja! Jag är jäkligt känslig. Vintern får mig i obalans och kan på en sekund förvandla mig till ett argt monster eller ett liter gråtande barn. Bara det är jobbigt att gå runt som en tickande bomb. För att hålla mig till ämnet sa killen att hann inte kan resa förrän sommaren, vilket jag egentligen visste. Det är inte lätt att hitta nån att resa med på kort varsel. Antingen vill folk bara festa, eller så har de barn o familj eller så fastnar det i planeringsstadiet.

På vägen till jobbet har min gamla vän sen flera år och som jag nog inte träffat på 10 år lagt upp en skärmdump på en resa till Kap Verde. Hon skrev "vem vill åka med mig"?? Jag såg min chans och nappade direkt! Kollade min kalender, kollade med chefen och inom närmsta timmen hade jag semester beviljad! Vi fick vänta till kvällen så hon kunde få sin semester beviljad. Efter många om och men när vi trott resan var slut, kollat andra resmål etc i nästan 3 timmar hittade vi resan! Vi såg den inte för att den inte låg under kategorin "sista minuten"

Men nu så är det klart! Om ca 2 veckor blir det Kap Verde i en vecka. Längtar till sol och bad! Jag förväntar mig att bli en hel människa igen efter den här resan, just nu är jag nog bara en massa splitter.

Har förresten fått för mig att sluta använda min mössa. Det var ju jäkla dumt när det är så kallt! Nu åkte den på igen!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0