Resan har börjat...

Nu har jag påbörjat min resa att bli hälsosam igen. Jag ska då säga att det är inte lätt. Dels för att det är svårt & jäkligt tufft att bli av med de små sista kilona som kroppen helst vill behålla.

Alla har sina åsikter. Folk tycker sig ha rätt att tycka till om man överdriver i kaloriräkning eller det man äter. Folk får dåligt samvete för att de inte är nyttiga. Då väljer de gärna att ge en sur kommentar eller att säga att man överdriver för att man redan är smal.

Jag brukar säga att jag vet men att det beror på hur jag själv vill känna mig. Då brukar de flesta inte säga så mycket mer.

Det viktigaste med att äta rätt är att planera. Jag är inte bäst på det men ser till att ha mellanmål på jobbet & jag planerar alltid vad nästamåltid är. Då vet man & det lämnar väldigt lite rum för att stoppa ner skit i magen i ren panikhunger.

Nu har jag gjort nyttig mat & beställt en pulsklocka. Ska bli så kul att testa! Den säger även till om man förbränner fett eller tränar kondition samt om man förbättrats. Superbra!!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0