Vad har vi gjort idag??! Barnvakt!

Är helt utmattad. Tror på riktigt att jag inte är menad för att ta hand om barn. Men kul har vi haft!

Tänkte baka men det fanns inte så mycket tid över. Speciellt inte omsn sover middag i nästan 3 timmar.

Det svåraste var blöjbytet. Bajsblöjbytet. Kände en bajslukt men vågade inte titta i blöjan förrän jag frågat ifall hon hade med sig babyservetter. Det hade hon inte. Holy crap...

Bara lukten fick mig att springa runt & hulka. Fiona stod där i sin blöja och skrattade åt mig och varvade skratten med att härma mina hulkningar.

När jag började hulka och kräkset var på väg upp började jag spotta saliv i toan. Sa till killen att jag inte kommer att klara det här, jag kommer att kräkas. Det var ungefär vid den här tidpunkten han gick hemifrån....

Efter ytterligare mental förberedelse gav jag mig på ett nytt försök att sprätta upp blöjan. Det slutade med ytterligare hulkningar & självklart skrattade Fiona åt mig. När jag böjde mig över badkaret för att vila från min hulkningar gick Fiona fram till badkaret, lutade sig fram för att se vad jag tittade på.

Försökte få henne att hålla för näsan på mig när jag sprättade upp blöjan men hon släppte ganska snabbt. Fick andas med näsan och snabbt in i duschen med henne. Såå mycket bajs. Hon tittade på bajset som rann i badkarsavloppet & skrattade åt det. Eller åt mig som var så äcklad av det. Oklart vilket.

Jag torkade och torkade. Sköljde och sköljde. Det VILLE bara inte försvinna!

När det hela var klart o det var daga för en ny blöja visste jag inte ens vilket som var fram eller bak.

En sak har jag lärt mig idag iallafall; nu vet jag att man ALLTID ska ha barnvagn när man handlar med barn. Jag hade fått för mig att de lyssnar på en och INTE river ner varorna. Inte ett rätt hade jag där nej...


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0