dont believe internet!

Jag har själv använt mig av internet för att lära mig mycket om träning dock har jag tränat olika saker i många år och anser mig ha relativt bedöma viss information som korrekt eller inte.



hittade ovanstående bild på en tjejs instagram. Det är bra magövningar-I shit you not. MEN...flat stomach workout??! Är det på riktigt nångon som år 2013 tror att man får en platt mage av att göra magövningar? Come to me, I'll slap you in da face!!

magen är som vilken annan muskel som helst. Om du belastar den hårt-it will grow! Dessutom kommer fettet som ligger över inte magiskt försvinna för att man tränar muskeln under. Muskeluppbyggnad & fettflrbränning är 2 helt olika processer i kroppen. Det ena utesluter inte det andra men man måste ägna sig pt 3 aktiviteter för att få det att hända.

1. Muskeluppbyggnad
2. Konditionsträning.
3. Diet. Man måste äta tillräckligt för att hålla musklerna nöjda MEN man måste samtidigt ligga på ett kaloriunderskott för att minska i fettprocent

vill även lägga till 2 viktiga aspekter. Om man trönar för mycket kondition så kommer musklerna att användas som bränsle. de ansträngningar man alltså gjort på att bygga muskler kommer att ätas upp. Kvinnor är inte skapta för att ha magrutor & måste ner i fettprocent som kan vara ca 13 % för att de ska synas. En hölsosam fettprocent flr kvinnor är 20-30 %.

det jag säger är att det kanske inte ör värt det för alla för kroppen kanske inte mår bra då.

Så, nu har vi haft dagena lektion i magrutor. Gör övningarna för fan- en stark coremuskulatur påverkar kroppen på alla positiva sätt men tro inte att det ger dig en platt mage. Ha realistiska förväntningar.

Tänk på; om du ger dig in i träningen med lagom ansträngning kommer du kunna förvänta dig lagom resultat. Gör ALDRIG något lagom.

Happy friday!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0