Dag 5

Det är inte sååå svårt att begränsa vad jag äter samt väga det. Det som blir svårt är om man äter ute eller om man lagar nån rätr med sås/gegga till. Jag har tänkt att ha en långsam deff men väger mig ändå varje morgon. Det är dumt. Men jag vill veta att jag har kalkylerat allt rätt liksom.

En god nyhet var att det var vatten som var bundet till alkoholen jag druckit när deffen påbörjades. Däremot väger jag mer idag än igår. Det kan bero på svullna muskler för jag körde ben igår men det kan ju oxå vara så att kroppen fått en mindre chock när jag slutar förse den med den dagliga sockerkicken. Idag testar jag & äter 100 kcal mer än mim beräkning och jag ska äta lite godis oxå:)

Det har funkat för mig förut, jag är inte knäpp!hahahaaa

Jag har fortfaramde svårt att hålla mig till rätt mängd protein, äter för mycket hela tiden. En annan sak som jag måste få till är att jag avslutar varje dag med att ha massa kalorier kvar så det mesta av energin får jag i mig på kvällen. det är dumt. Anledningen är att jag är rädd att bli hungrig på kvällen & inte ha några kalorier kvar. måste lära mig att släppa den rädslan & fördela maten bättre.

En annan sak som jag får erfara just nu är att jag får lägga mycket tid på rehabövningar. Inte så konstigt med tanke på att jag inte värmer upp elöer stretchar ordentligt. Höger axel & nacke gör ont. Så nu blir det en hel del gummibandsövningar hemma. Mindre kul men ett måste. Så går det när man bara fokuserar på de stora synliga musklerna & negligerar de små som faktiskt fyller en funktion.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0