Ny upptäckt!

Ja det har varit midsommar tjo och hej liksom. På kvällen blev det gymet:)

Nu ska jag berätta om min fantastiska upptäckt! Proteinkaffe! Mitt kaffeberoende har växt sen sommaren kom och jag får såna här pollen- trötthets-måste-sova-NU-panik-situationer! And frankly...I dont give a rats as. Jag är förbi den tiden då jag inte vill dricka kaffe för det är beroendeframkallande. Vi pratar om en annan nivå nu. Nu är det alkohol jag försöker undvika. Och på tal om alkohol har jag fan kommit på vad som gör folk till alkoholister. Jo, när de skaffar barn.

Ponera att dagen vart jobbig, ungen är jobbig och vägrar lyssna och man vilk varva ner med ert glas vin. Sen blir det ett glas oftare och oftare-varje dag. Efter ett tag är ungen så jävlig att det enda som kan lugna dina nerver är starksprit. Jag skulle definitivt ligga i riskzonen här kan jag säga.

Mitt tålamod är tyvärr noll. Eller generellt kan jag hantera barn men om jag vet att barn förstår och låtsas att de inte gör det då blir jag arg. Om man säger till en unge att inte trycka på knappjäveln så ska de fan inte trycka på knappjäveln! Den dagen och om jag ens får barn är samma dag mitt hår kommer att skifta från brunt till grått.

Tillbaks till kaffet. Jag gör kaffe, svart, pulver, vad jag är sugen på. Tar mjölk och blandar med typ 1/2 skopa chokladproteinpulver och skakar. Sen häller jag i det i kaffet och rör om. Chokladen i pulvrer ger en extra touch till kaffet. Så gott och jag slipper blanda pulvret i gröten:)

Däremot har jag läst att protein denauturerar, dvs förstöra vid över 70 grader. Der står i boken jag läser i kursen till diplomerad kostrådgivare. De jämför med ett ägg som är rått och etf kokt. Tydligen ska det här påvisa att proteinet har förstörts. Boken är SÄMST och jag kommer inte vänta med att påpeka det!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0