Semmel-index.....

...det är ju såklart kul när man kan hjälpa till med något som idag tex när jag har lärt min kära kollega Mattias hur man håller koll på kalorier. För att veta hur man ska räkna måste man ju ha något att jämföra med, man måste använda rimlighetsprincipen och ha något att hela tiden jämföra med. För Mattias var valet självklart-en semla!! Mattias fick lära sig att en semla innehåller ca 600 kalorier och han kan äta 3-4 semlor per dag för att fylla sitt dagsbehov av kalorier. Vi har nu alltså skapat ett semmel-index!! Tänk på det kära vänner, när ni säger att jag inte är riktigt klok i huvudet, att det härr Mattias alldeles egna påfund!! För övrigt är Mattias den som har sagt att han förstår sig på mycket, men Nina förstår han sig inte på....hahahaaa...för semmel-index är ju heeelt normalt att använda:) Kvällens höjdpunkt var ändå när servitrisen kommer in direkt efter mitt utförliga utlägg om socker, kalorier, GI, fett, semlor m.m kommer in och frågar om vi vill ha socker i kaffet!! Alla 6 personer stelnade till och alla vred sig lite, tittade på varann varpå Mattias utbrister... KNAPPAST!!! Klockreeeeent kallas det!! Hahahaaaaa

Kommentarer
Postat av: Rozgar Iron Fist

Jag kan kunde äta 10 korv med bröd under tio minuter när jag var bara 10 år, idag kan jag äta en whopper meal med extra Whopper och 3 cheeseburger med pommes ifyllt under 15 min och ändå är jag ganska smidig med min fysik...

2011-01-21 @ 00:20:19
Postat av: Nina

Alltsååååå...hahaaaaa...vems kommentar är ovanstående???

2011-01-21 @ 08:46:36

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0