Vaknat på fel sida....

Ja det har jag. Jag började ganska tidigt med att kolla mitt konto eftersom det var lön idag & jag skulle få bonus.

Blir förbannad när jag inser att större delen av min bonus går till staten. Känns sådär va? På 80-talet var Sverigd en välfärdsstat, nu är det bara en jävla håla. Fatta att man borde kanske dra till Norge istället eller? Fyyyyy

Jag har fått mig en riktig tankeställare och börjat inse att man kan & får inte tjäna ens normalt med pengar i lilla landet lagom. Millimeterrättvisa. Fuck this. Jag ville bara ha min bonus.

Nu ska jag aktivt söka upp hur jag kan dra nytta av varenda krona jag betalat i skatt. Är det verkligen rättvist att ta 50 % av lönen för att man får bonus 1 jävla månad...

Dagen börjar bra!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0