Främlingsfientlig...

Lyssna på ordet...främlingsfientlig. Det betyder att man har en fientlig inställning mot främlingar. Jag har fått en del kritik pga mina åsikter. Jag har hållt fast vid att jag VET mer än andra eftersom jag är uppväxt och bor i förorten. Jag är själv "invandrare" så jag anser att jag får uttala mig. (I Sverige är det som en oskriven regel att svenskar inte får uttala sig rasistiskt) Fegisar! Våga ha en åsikt och säg den för fan! Vi bor i ett land med åsiktsfrihet.

Mina åsikter bygger oftast på erfarenhet. Har försökt att kliva ur mina "fördomar". Vad händer? Jag blir bestulen på mobilen och puttad i marken av ett gäng somaliebarn. Nu skiter jag i vad alla säger och återvänder till mina "främlingsfientliga" fördomar. Somalierna är inte mina främlingar, de är mina grannar, de finns överallt omkring mig. Det är de som hänger i min port, super, röker, brajar och urinerar. De hänger utanför mitt fönster och stör min sömn. De bråkar i gäng utanför mitt fönster.

Är det här främlingar? Nej, de är mina grannar och jag avskyr de inte av rädsla eller okunskap. Det är pga det jag vet. Det de gör. Hela tiden. STÖR och skapar KAOS. Så kom inte och snacka om fördomar och rasistiska åsikter.

Sverige borde sluta sära på skinkorna och släppa in alla i det här landet. Ställ lite krav. Som andra länder. För i helvete!! Jag vet inte vad Somalierna har för moral och kultur men nåt jag vet är att jag aldrig tidigare i min uppväxt i förorten träffat på ett folkslag som föder så många barn och som inte verkar vilja skaffa sig jobb. Varför? Jag förstår inte.

Sen utvisar Sverige människor och familjer som faktiskt försöker jobba och göra rätt för sig. Staten Sverige behöver titta på sin invandrarpolitik och satsa lite pengar på de här ungdomarna i förorterna. De har inga förebilder. Deras förebilder föder ungar och fikar på cafe ali baba hela dagarna.

Jag blir bara förbannad. Sverige är ett fegis-land.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0